A drifting Japán hegyvidékes-kanyonos tájain született meg, ahol a fiatal pilóták, gyakran késő éjszaka, a sötét utakon száguldoztak úgy, hogy autójuk hátsója a sziklás kanyarokban kisodródott. Hamar híre ment, hogy mekkora endorfin-löketet okoz ez az élmény, és a drifting megjelent a helyi utcai versenyeken, majd végül ez a progresszív vezetési stílus elterjedt a szigetországon kívül is, az Egyesült Államokban és Európában, míg a legújabb trenddé vált az autósportban. Csaknem tizenöt évvel ezelőtt Keiichi Tsuchiya, a japán versenyzőtársadalom "drifto emeritusza" és a Halálos iramban: Tokiói hajsza (The Fast and the Furious: Tokyo Drift) felügyelő technikai tanácsadója volt az első, aki beépítette és tökéletesítette a driftinget vezetési stílusában a japán versenypályákon. El is nyert egymás után több bajnoki címet és a megtisztelő Drift King becenevet. Míg a vezetési stílus mindenképpen fontos szerepet játszik a driftingben, az autó felépítése sem utolsó. A versenyautót tulajdonképpen átépítik a pilóta vezetési stílusának és technikájának megfelelően, ami által tökéletes összhang jön létre férfi (vagy Neela) és gép között. Amikor észvesztő sebességel, füstölő kerekekkel ér a kanyarhoz egy autó, miközben a fordulatszám felpörög, elengedhetetlen, hogy pontosan a kezelőjéhez legyen idomítva. - A drifting nagyon látványos sport - mondja a rendező. - Izgalmas olyasmit csinálni, amit még soha eddig nem csináltak meg filmen. Számomra bámulatos volt, hogy új szögeket és új kameramozgásokat találtunk ki, hogy rögzítsük az akciót. Ezek a pilóták annyira jók és annyira precízek, hogy új ötleteink támadtak, hogyan lehetne legjobban rögzíteni őket. - Fantasztikus volt. Néhányszor titokban leléptem és autókáztam a felvételek között. De ne szóljon senkinek - mondja Black nevetve. |