Aston Martin DB9
Kaszus 2007.02.01. 17:44
itt az újj martin......
A „négyek bandájának” egyike, a kínálat csúcsát jelentő Vanquish. A James Bond által használt járgány korábbi verziója 460 lóerőt és 302 km/órás végsebességet tudott. Mivel a konkurensek fejlődtek és házon belülről is jött hasonló teljesítményű modell, a tavaly őszi Párizsi Autószalonon bemutatták az S kivitelt. A motorból 520 lóerőt préseltek ki, a végtempó valamivel 321 km/óra fölé emelkedett. Ezen kívül erősebb fékek, jobb légellenállás és nagyobb kanyarsebesség jellemzi a leggyorsabb széria Astont. Az S megjelenésével, eltűnt a kínálatból a 460 lóerős Vanquish. A DB7-es a legjobban fogyó kékvérű autó volt, őt váltotta a DB9-es. Aminek motorja, alumínium vázszerkezete és néhány egysége megtalálható a nagyobb testvér Vanquish-ben. Főbb eltérések a formában és a teljesítményben vannak. A tucathegeres a DB9-ben 450 lóerős, ez 5,1-es százra gyorsulást és 300-as végsebességet biztosít. Az autónál két technikai érdekességet mindenképpen meg kell említeni: a vázat alkotó alumínium tartókat, az űrhajózásban használt, különlegesen nagy szilárdságot biztosító ragasztási technológiával erősítik egymáshoz. A kocsi sebességváltója hátul található, a differenciálművel egybeépítve. A DB9 kapható nyitott kivitelben, a gyönyörűség Volante névre hallgat. A márka népszerűsítése érdekében elkezdtek versenyzeni az autóval. A híres Le mans-i 24 óráson és különféle sportkocsi szériákban harcolnak a zöld géppekkel. Hogy a kasszát még jobban feltöltsék és a különlegességre vágyó vevők igényét kielégítsék, kihoztak egy kis szériát. A néhány példány különlegessége nem csak a 170 ezer fontos (kb.61 millió Ft) vételárban van. A versenyre kész autóban bukóketrec, 480 kilóval könnyebb karosszéria, 550 lóerős motor, hatalmas hátsó szárny, másfajta sebességváltó található. A kocsival részt vehetnek a tulajdonosok helyi bajnoki futamokon és klub versenyeken. A DBR9S után a legkisebb, belépő szintű Aston kerül sorra. A V8 Vantage a Porsche 911 ellenfele, ehhez 280-as végtempó, 380 lóerős V8-as motor és 5 másodperces százra gyorsulás szükséges. A járgány arról híres, hogy a legjobban letesztelt Aston, mert a 78 prototípusba 2,4 millió kilométert hajtottak. A kézzel készült kocsikat 12 ezer kilométeren át nyúzták Dubai-ban, 48 fokos melegben. Az ellenpólus is meg volt: svédországi befagyott tavakon hajtották őket, mínusz harminc fokban. A szerkezeti hasonlóság nem véletlen, az alapok egyezőek az előbb említett DB9-el. A legkisebb modell 4,382 méteres hosszával, jó harminc centivel rövidebb nagytestvérénél.
|